پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری

مجله عالی ها

پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری

پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری ۳ آذر ۱۳۹۴

پیتزا یکی از غذاهایی است که به این راحتی ها نمی توان از آن گذشت، حتی افراد گیاهخوار که نمیتوانند پیتزاهای خوشمزه را امتحان کنند هم برای خودشان پیتزای سبزیجات اختراع کرده اند.

694809 501 پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری

 
مواد لازم برای خمیر:

  • آرد    ۲ تا ۳ پیمانه
  • مخمر   ۱ بسته
  • نمک    ۴/۱ قاشق چایخوری
  • آب گرم   ۱ پیمانه
  • روغن مایع یا روغن زیتون  ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر:

آرد، مخمر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، آب و روغن را به آن اضافه میکنیم و با سرعت پایین همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه آن را بهم میزنیم. مواد چسبیده شده به کناره های ظرف را به طور مداوم با همزن میگیریم.

سپس مواد را به مدت ۳ دقیقه با سرعت بالا بهم میزنیم. به کمک یک قاشق تا جای ممکن از باقی آرد به این مایه اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سپس خمیر را بر روی سطحی آرد پاشی شده قرار داده، بقیه آرد را با دست به آن اضافه کرده، خمیر را در کل به مدت ۶ تا ۸ دقیقه ورز میدهیم تا اینکه خمیری نسبتا سفت با سطحی نرم و ارتجاعی به دست آید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، رویش را میپوشانیم و میگذاریم ۱۰ دقیقه استراحت کند.

نکته ها و گفته ها:

شما میتوانید به این ترکیب، مقدار ۲ قاشق چایخوری از سبزیجات معطر مورد علاقه خود، همراه با یک یا دو عدد سیر له شده اضافه نمایید و خمیری معطر داشته باشید.

694810 231 پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری

 

مواد لازم برای روی پیتزا:

  • روغن زیتون   ۱ قاشق سوپخوری
  • گوجه فرنگی خرد شده، پوست گرفته، پخته   ۴۰۰ گرم
  • ریحان تازه خرد شده   ۱ قاشق سوپخوری
  • سیر ریز خرد شده   ۲ حبه
  • رب گوجه فرنگی   ۲ قاشق سوپخوری
  • پنیر موتزارلا ورقه شده  ۴۵۰ گرم
  • برگ تازه ریحان  به میزان نیاز

 

694811 488 پیتزا مخصوص رژیم گیاه خواری

طرز تهیه:

۱- فر را با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. خمیر پیتزا را روی سطحی آرد پاشی شده به اندازه ظرف/ظرفها پهن کنید و در قالب قرار دهید. با استفاده از یک کفگیر سوراخدار کوچک، روغن زیتون را قطره قطره روی خمیر بریزید.

۲- برای تهیه سس، گوجه فرنگیهای پخته، ریحان خرد شده، سیر و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید و یک لایه نازک از سس روی خمیر بریزید.

۳- پیتزاها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. سپس آنها را از فر خارج کرده، ورقه های پنیر را در یک لایه روی سس بچینید، دوباره پیتزاها را به مدت ۱۰ تا ۱۳ دقیقه در فر قرار دهید.

نکته:

پیتزا ها را با برگ تازه ریحان تزئین کرده، برش بزنید و فورا سرو نمایید.

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8568 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.