طرز تهیه خوراک سنگدان +خواص مفید سنگدان

مجله عالی ها

طرز تهیه خوراک سنگدان +خواص مفید سنگدان

طرز تهیه خوراک سنگدان +خواص مفید سنگدان ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

1792372123 طرز تهیه خوراک سنگدان +خواص مفید سنگدان

طرز تهیه خوراک سنگدان +خواص مفید سنگدان

برای شما آموزش درست کردن خوراک سنگدان را داریم که بسیار خوب می باشد و برای کم خونی و ریزش مو می تواند معجزه باشد. سنگدان یکی از قسمت های پر خاصیت مرغ هست که معمولا نادیده گرفته می شود. سنگدان یکی از مواد خوراکی هست که می تواند کم خونی و ریزش مو های تان را درمان کند.

 

مواد لازم برای خوراک سنگدان :
سنگدان مرغ یک بسته نیم کیلویی
پیاز ۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
روغن مایع مقداری برای سرخ کردن
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه به میزان کافی

 

طرز تهیه خوراک سنگدان مرغ :
سنگدان ها را کاملا شسته و خرد کنید.
پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید.
ادویه، زردچوبه و فلفل را به پیازهای نگینی اضافه کرده و تفت دهید.

 

رب و سنگدان ها را اضافه کنید.
۲ لیوان آب قلم به مخلوط اضافه کرده و صبر کنید تا غذا کاملا جا بیافتد.
اگر آب قلم نداشتید می توانید از دو عدد عصاره مرغ یا گوشت بهره گیری کنید.
بعد از پختن سنگدان ها غذا را بچشید و نمک را اضافه کنید.
این خوراک را می توانید با نان و برنج میل کنید.

 

خواص سنگدان مرغ
سنگدان مرغ یکی از بخش‌های با ارزش در این پروتئین حیوانی هست که مورد کم توجهی قرار گرفته، اما می توانید با قرار دادن آن در رژیم خوراکی خود از خواص درمانی آن بهره مند شوید و جسمی سالم‌تر داشته باشید. بیشتر افراد وقتی میخواهند خوراکی حاوی گوشت مرغ مصرف کنند به دنبال بخش هایی، چون سینه، بال، ساق و بالای ران مرغ میباشند غافل از این که یکی از مهم‌ترین اجزای مرغ که سنگدان هست معمولاً به دور ریخته می شود یا طرفدار کمی دارد.

 

از سنگدان مرغ میتوانید در تهیه انواع خورشت‌ها و خوراک‌ها به شرط شست و شوی دقیق بهره گیری کنید و از طعم لذیذ و خواص چندان آن بهره‌مند شوید.اگر به دنبال خوراکی‌های پروئتینی هستید سنگدان را فراموش نکنید، براساس تحقیقات سنگدان و دل و قلوه مرغ دارای ۲ گرم چربی ۷۸ میلی گرم سدیم ۱۰۷ کالری و حدود ۲۷۲ میلی گرم کلسترول هست

 

که می تواند یک وعده خوراکی خوب برای افراد بزرگسال باشد. این میزان از چربی و کلسترول میتواند نیاز تغذیه‌ای بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی را برطرف کند بدون آنکه فرد با تشدید علائم مریضی مواجه شود.

 

فقر آهن را با سنگدان مرغ ریشه کن کنید
آهن برای رشد بدن، فراهم سازی انرژی مورد نیاز، ساخت سلول‌های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که وظیفه حمل اکسیژن در خون را دارند بسیار ضروری هست.کارشناسان بهداشتی پیشنهاد می کنند افراد بزرگسال هرروز بین ۸ الی ۱۸ میلی گرم آهن برای فراهم سازی انرژی مورد نیاز بدن خود مصرف کنند.

 

براساس تحقیقات در سنگدان مرغ مقادیر بالایی از آهن وجود دارد و افرادی که دچار کم خونی میباشند به ویژه خانمِ‌ها میتوانند از این ماده خوراکی بعنوان یک ماده مکمل درمانی بهره گیری کنند.

 

درمان ریزش موی سر با مصرف سنگدان مرغ
از جمله دیگر مواد مغذی در سنگدان مرغ، ویتامین B۳ و نیاسین هست که هر دو برای درمان مشکل استرس تعدیل هورمون‌های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو‌ها و جلوگیری از ریزش موی سر و بهبود قدرت بینایی موثر میباشند.

 

مصرف مواد خوراکی حاوی نیاسین همین طور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی از کبد میشود، براساسی پژوهش‌ها میزان نیاسین مورد نیاز هرروز مردان بالغ ۱۶ میلی گرم، زنان ۱۴، زنان باردار ۱۸ و زنان شیرده ۱۷ میلی گرم هست.در سنگدان مرغ حدود ۴ میلی گرم نیاسین هست و می تواند یک خوراک مقوی برای زنان باردار باشد و به رشد جنین کمک کند.

 

ریبوفلاوین نیز جزء اصلی در ویتامین B۲ هست که برای سلامت پوست مو چشم و کبد بسیار خوب هست. این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی هست و میتواند ازبدن در مقابل تشکیل رادیکال‌های آزاد ناشی از تجزیه مواد خوراکی در بدن محافظت کند.براساس تحقیقات ایجاد رادیکال‌های آزاد یکی از موارد ابتلای افراد به انواع مریضی‌ها از جمله سرطان هست.

 

سنگدان مرغ را می توانید به صورت پخته، کبابی، بخار پز و حتی سرخ شده به همراه انواع خوراک‌ها و خورشت‌ها مصرف کنید، اما کارشناسان پیشنهاد میکنند برای بدست آوردن درصد بالاتری از مواد مغذی موجود در سنگدان مرغ افراد آن را به صورت بخار پز و پخته مصرف کنند.
 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8572 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.