اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند

مجله عالی ها

اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند

اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

2096653357 اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند

اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند 

اینکه دیگران کلام شما را قطع کنند میتواند آزار دهنده ترین حس هنگام صحبت کردن باشد، چگونه می‌توان از پریدن وسط حرف پیش گیری کرد؟ تصور کنید شما در یک جلسه کاری نشسته و آماده اید درمورد ایده بسیار زیبا تان توضیحاتی را به جمع ارائه کنید که ناگهان یکی از همکاران تان میان کلام تان می پرد و سخن شما را قطع میکند.

 

در گرماگرم یک جلسه کاری، ممکن هست کلام هر شخصی قطع شود اما مطالعات انجام شده در این اساس نشان میدهد زنان بیش از مردان در جلسات کاری با این مشکل مواجه میباشند.نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردان طی یک مکالمه سه دقیقه ای با زنان، حدود ۲٫۱ برابر اکثر صحبت آنان را قطع میکنند

 

حال آن که در برابر مردان دیگر این میزان تنها به ۱٫۸ برابر می‌رسد. دیدنی هست بدانید نتایج این پژوهش نشان می‌دهد زنان هنگام صحبت با زنان دیگر، حرف های آن ها را اکثر قطع میکنند تا در هنگام صحبت با مردان.فارغ از بحث های جنسیتی، زمانی که کسی به میان سخن شما می‌آید و کلام تان را قطع می‌کند به این معناست

 

که مطلبی که در حال بیان آن بوده اید عمده هم ارزشمند نبوده هست. در ادامه به راهکارهایی اشاره میکنیم که به شما نشان میدهند چگونه در چنین وضعیتی میتوانید مودبانه اما قاطعانه سخن تان را ادامه دهید.

 

اجازه ندهید دیگران شما را از مبحث اصلی منحرف کنند

کتی کاپرینو موسس و مدیر شرکت ارتباطاتی «الیا» معتقد هست اگر کسی با بی ادبی و گستاخی توضیحات شما در مورد طرح و ایده تان را قطع کرد، به او اجازه دهید صحبتش را تمام کند و پس از آن دوباره به موضوع مورد نظر خود بازگردید و صحبت تان را به پایان برسانید. شما باید به شیوه ای محترمانه و گرچه غیر توهین آمیز به همکار خود نشان دهید

 

مصمم هستید ایده یا طرح خود را در جمع مطرح کنید؛ برای مثال، میتوانید در پایان صحبت همکارتان از او تشکر کنید و به حاضران جلسه بگویید: «تمایل دارم به موضوع صحبت خود بازگردم و بخش پایانی ایده خود را برای تان مطرح کنم زیرا تصور میکنم این بخش برای مبحث امروزمان اهمیت بسیاری دارد.»

 

کاپرینو در این باره میگوید: «کلید و راه حل این مسئله این هست که اقتدار و اعتماد به نفس و دانش آموزان درمورد موضوع را به حاضران نشان دهید و اجازه ندهید دیگران شما را از موضوع مورد نظرتان منحرف کنند ولی به یاد داشته باشید باید اینکار را با آرامش و احترام انجام دهید.»

 

برای تاثیرگذاری هر چه اکثر ایده خود از یکی از همکاران تان کمک بگیرید

اگر طرف مقابل شما به پریدن وسط کلام دیگران عادت دارد و به اینکار مشهور هست میتوانید با کمک یکی از همکاران تان گروهی دو نفری تشکیل دهید و از «استراتژی تقویت» بهره گیری کنید. استراتژی تقویت یکی از ترفندهای محبوب کارمندان زن در کاخ سفید هست. در این ترفند یکی از زنان حاضر در جلسه موضوع مورد نظر خود را مطرح کرده، همکار دیگرش بر آن تاکید می‌کند و به این ترتیب اعتبار موضوع مطرح شده افزایش می یابد.

1786493052 اجازه ندهید دیگران کلام شما را قطع کنند

ریچل آندوجار که در اساس ارائه مشاوره های شغلی فعالیت دارد توصیه می‌کند پیش از هر کاری ابتدا یک همکار مناسب را برای گروه دو منفری خود بیابید؛ زیرا همکاری گروهی موجب می‌شود شما و همکاران در جلسات از ایده ها و نظرات یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنید و به نظرات یکدیگر اعتبار بیشتری ببخشید؛

 

به این ترتیب، با بهره گیری از این ترفند شما هم مطمئن خواهید شد نظرات تان در جمع شنیده شده هست، هم به صورت کاملا نامحسوس مالکیت ایده تان را به دست می آورید و هم به همکارتان کمک می‌کنید؛ همۀ این ها یک ارتباط برنده – برنده را می سازد.

 

با اطمینان و اعتماد به نفس صحبت کنید

پیش از جلسه درمورد مطالبی که قصد دارید از آن صحبت کنید با دقت فکر کنید. به یاد داشته باشید گزینه کلمات، لحن، تُن صدا و همین طور فراز و فرودهای آهنگ صدای تان، همگی، بر میزان اعتماد به نفس شما تاثیرگذارند. جیل جکینتو، یکی از کارشناسان مسائل شغلی، معتقد هست هنگام صحبت در چنین جلساتی باید به مسائلی همچون میزان بلندی صدا، وضوح و شفافیت در کلام، مختصر سخن گفتن یا پرگویی کردن دقت ویژه ای داشته باشید.

 

او توصیه می‌کند هیچ گاه متن سخن خود را با جملاتی همچون «ممکن هست ایده عمده خوبی نباشد اما…» یا «ممکن هست اشتباه بگویم، اما…» آغاز نکنید. اگر نگران لحن و نوع سخن گفتن خود هستید می‌توانید از یک ترفند رسانه ای بسیار محبوب بهره گیری کنید؛ در این ترفند جلسه ای ساختگی را برای خود ترتیب دهید و از خود فیلم بگیرید؛

 

سعی کنید به نوع صحبت کردن خود و مسائلی چون صحبت کردن بسیار سریع، مکث های مکرر یا مِن مِن کردن دقت و از انها پرهیز کنید.

 

زبان بدن خود را با سخنان تان تنظیم و هماهنگ کنید

زبان بدن شما، نه تنها بر احساس و برداشت دیگران از شما تاثیرگذار هست، بر چگونگی احساس شما به خودتان نیز تاثیر بسزایی دارد. جکینتو توصیه می‌کند هنگام صحبت به صندلی خود تکیه دهید و صاف بنشینید؛ همین طور میتوانید از مدلهای دیگری در نحوه نشستن خود در جلسات بهره گیری کنید؛

 

برای مثال، میتوانید کمی رو به جلو خم شوید و دستان تان را روی میز بگذارید، یا اینکه کمی به سمت عقب خم شوید، به صندلی تکیه دهید و پاهای تان را به صورت اثبات روی زمین قرار دهید. گرچه ممکن هست این ترفندها نتوانند از قطع شدن سخنان شما به وسیله دیگران پیشگیری کنند، بی تردید به شما کمک خواهند کرد در جلسه کاری تان با شهامت و اعتماد به نفس بیشتری در مورد ایده های خود صحبت کنید.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8391 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.