6 روش برای داشتن شکم صاف و متناسب

مجله عالی ها

6 روش برای داشتن شکم صاف و متناسب

۶ روش برای داشتن شکم صاف و متناسب ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

1895846945 6 روش برای داشتن شکم صاف و متناسب

۶ روش برای داشتن شکم صاف و متناسب 

اگر می خواهید شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید نیازی نیست تا حتما به تمرین های سخت و دشوار رو آورید بلکه می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید. کاهش چربی شکمی یک مسئله جداگانه از لاغر شدن عمومی بدن نیست، اما روش‌های موثری وجود دارند که برای آب کردن بافت و توده چربی در ناحیه شکم، بسیار مناسب میباشند

 

و در این روند کمک فراوانی به تناسب اندام و ایجاد شکمی صاف خواهند کرد.اگر شما هم جزء کسانی هستید که از داشتن شکم بزرگ و انبوه از چربی در ناراحتی به سر می برید و میخواهید که شکمی صاف داشته باشید، از پیشنهاد‌های زیر کمک بگیرید.

 

۱- زودتر بخوابید
ورزش و رژیم خوراکی در به دست آوردن تناسب اندام بسیار تاثیرگذار میباشند، اما بدون خواب کافی و راحت، از شر چربی شکمی در امان نخواهید بود. خواب کافی، یعنی ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب که از ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب شروع شود. بدون این میزان خواب، بدنتان در حالت اضطرار و استرس قرار می گیرد و هورمون هیجان به نام کورتیزول ترشح میکند.این هورمون در افزایش ساخت و ذخیره سازی بافت جربی به ویژه در ناحیه شکم تاثیر مستقیم دارد.

 

۲- ماست کم‌چربی
با گزینه ماست و گنجاندن آن در رژیم غذاییتان یک برد و پیروزی شیرین به دست خواهید آورد. هم به علت این که تحقیقات نشان داده‌اند که کلسیم برای افزایش سوخت و ساز چربی در بدن لازم هست و سرعت آن را افزایش می دهد و هم به این علت که ماست یک محصول پروبیوتیک هست که عملکرد روده و فرایند جذب و هضم را تسهیل میکند.

 

محصولات پروبیوتیک مثل ماست، نان و کلم ترش، از نفخ شکمی پیشگیری میکنند که در کوچک شدن سایز شکم موثر هست.

 

۳- آووکادو میل کنید
آووکادو دارای یک نوع قند نادر هست که در کاهش سطح انسولین در خون تاثیر دارد و این کاهش در نتیجه به کاهش ذخیره‌سازی چربی در بدن می‌انجامد.علت دیگر برای بهره گیری از آووکادو این هست که این میوه دارای چربی ضروری خوب در کاهش وزن هست که از ایجاد هوس و میل به غذا خوردن پیشگیری میکند.

 

۴- ترکیب ورزش‌های هوازی و قدرتی
انجام ورزش‌هایی که برای شکم پیشنهاد میشود، در حالی در تقویت آن موثر میباشند که بافت آن عضلانی باشد و چربی نداشته باشد. یکی از باورهای غلط در کاهش وزن این هست که روی بخش خاصی از بدن برای آب کردن چربی آن تمرکز کرد. بدن شما خودش تصمیم می گیرد که از کجا چربی بسوزاند، اما نکته موثر در کاهش چربی شکمی این هست

 

که از ترکیب ورزش‌های هوازی و قدرتی برای کاهش سایز کلی بدن و چربی‌سوزی عمومی آن کمک بگیرید.هر کدام از این ورزش‌ها به گونه‌ای در کاهش چربی شکم موثر خواهند بود و عضلات را به چربی‌سوزی وادار خواهند کرد.

 

۵-منیزیم بخورید
منیزیم یک ماده معدنی بینظیر برای نظارت انرژی رسانی و تنظیم اوضاع بهره‌گیری از کربوهیدرات، چربی و قند هست که اگر نباشد، در این فرایند اختلال صورت می گیرد و میزان اضطراب، چاقی و ذخیره‌سازی انرژی در بدن افزایش می‌یابد.
همین طور منیزیم در ایجاد خواب راحت و بینظیر موثر هست و به نوعی آرام‌بخش محسوب میشود. تخم کدو تنبل، آووکادو و سبزیجات دارای برگ سبز از مواد خوراکی سرشار از منیزیم میباشند.

 

۶- ذهن خود را آرام کنید
 به گزارش پارس ناز افراد مضطرب و پراسترس، بیش از دیگران غذا می خورند و چاق می‌شوندو استرس روی ذخیره سازی چربی در شکم تاثیر مستقیم دارد که باید از آن دوری کرد.اگر زندگیتان پر از شلوغی، کش‌مکش و دغدغه هست که باعث اضطرابتان میگردد، از ورزش، یوگا و میدیتیشن برای آرام کردن ذهن خود کمک بگیرید.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8409 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.