مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

مجله عالی ها

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

1257525182 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند 

بعضی از خودروها چنان مجهز و همۀ چیز تمام میباشند که هیچ نقصی نمی‌توان در آنها دید،مثل خودروهایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. در بین انبوهی از خودروهای سوپراسپرت کوپه قدرتمند، سدان های با عملکرد بالایی نیز وجود داشته که از طراحی زیبا و پیشرانه قدرتمندی بهره می‌برند.

 

سدان هایی که در نگاه نخست موجب جلب دقت همگان می‌شوند. چهار ماشین مورد بحث در واقعا، عملکردی نزدیک به ابرخودروها دارند با این تفاوت که قادرند ۴ سرنشین را با خود حمل نمایند.

1672380880 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

ما زمان نسبتاً زیادی را با این ماشینها برای تست آنها سپری کردیم و با آنها صدها متیل در جاده های گوناگون و پیست های متفاوت رانندگی کردیم و پس از طی حدود ۳۰۰۰ مایل به نتایج زیر در مورد طبقه بندی آنها رسیدیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

رتبه چهارم: مرسدس AMG C63 S/ برترین پیشرانه

ما دوست نداریم مرسدس AMG C63 S با شگوه را در رتبه آخر قرار دهیم اما متاسفانه این ماشین لوکس که از خانواده کلاس C مرسدس به شمار میرود اگرچه در طبقه بندی سدان های لوکس در رتبه های خوبی قرار میگیرد اما در طبقه بندی سدان های اسپورت جایگاه خوبی به دست نیاورد.

1009592836 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

موتور C63 هشت سیلندر هست و می‌توان گفت که زیبا ترین موتور در بین رقبای خود در این گروه را دارد.در هوای سرد، این موتور ۴ لیتری با کمی تاخیر روشن میشود اما در مجموع می‌توان گفت که وقتی سوار آن میشوید، عاشق رانندگی با آن میشوید.

 

موتور ۵۰۳ اسب بخاری و هشت سیلندر این مرسدس از لحاظ عملکرد بهتر از برترین ماشین این گروه یعنی آلفا رومئو جیولیا عمل میکند اما با این تفاوت که این ماشین ۲ پیستون اضافه تر و ۱۰۹۱ سی سی ظرفیت بیشتری نسبت به جیولیا دارد. با این که این مدل از مرسدس حدود ۱۵۰ پوند سنگین تر از کادیلاک هست

 

اما قدرت نهفته در موتور این ماشین قادر هست در مسابقات درگ و پیست، آن را جلوتر بیاندازد و همچنان برترین عملکرد در اساس مصرف سوخت بهینه در شهر را نیز داشته باشد. موردی که ما را از این ماشین مایوس کرد این بود که مسئولین مرسدس، مبدل گشتاور در سیستم هشت دنده اتوماتیک این ماشین را با یک سیستم کلاچ چند صفحه ای

 

عوض کرده بودند که باعث می شد این ماشین در بعضی مسیرها لیز بخورد و روانی رانندگی کمتری را در آن شاهد باشیم. به نظر میرسد مبدل گشتاور، انتخاب بهتری برای این ماشین محسوب می شد.

1235195455 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

AMG در پیچ ها بی نظیر عمل میکند و توانست کادیلاک را در تمامی تست ها شکست دهد. اما متاسفانه برتری در این تست نتوانست ضعف های دیگر آن را نسبت به کادیلاک پوشش دهد. از موارد منفی دیگر این ماشین میتوان به این نکته اشاره کرد که ترمزهای کربن سرامیکی جلو و فلطی عقب این ماشین

 

نیز وقتی لنت ها داغ می‌کنند اصلا مفید عمل نمیکردند و فرمان آن نیز واکنش خوبی نسبت به چرخاندن از خود نشان نمی داد. با این حال میتوان گفت که این مدل از مرسدس برترین طراحی داخلی را در بین این ۴ ماشین داشت و با دکمه ها و خطوط لوکس، فضای داخلی زیبایی را در ماشین شاهد هستیم.

 

تنها ایرادی که در این قسمت میتوان به c63 گرفت این بود که صندلی های جلو کمی بالا قرار گرفته بودند و فضای سرنشینان جلو کم به نظر می‌رسید.

625821531 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

رتبه سوم: کادیلاک ATS-V/ برترین شاسی

بعنوان ماشینی که چند سرنشین را با خود جا به جا کند این ماشین پر از ایراد بود چرا که فضای سرنشینان عقب بسیار کم و تقریبا غیرقابل بهره گیری بود و با نشستن در آن حس ناخوشایندی به افراد دست می داد؛ از سواری با این ماشین حس خوبی به ما دست نداد، سیستم سرگرمی آن نیز سرنشینان را عصبانی می‌کرد

 

و به طور کلی ماشین های ۸ دنده اتوماتیک جنرال موتورز کمی کند به نظر میرسند و کابین نیز پر از سر و صدای بیرون بود و مواد به کار رفته در اتاق ماشین نیز نامرغوب و بی کیفیت ارزیابی شد.

1993486322 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

اما از حیث عملکرد، این ماشین در بین برترین ها قرار میگیرد. ATS-V توسط برترین شاسی موجود در بازار بالانس شده هست و هرگز نیروی ایجاد شده توسط موتور به زمین منتقل نمی‌شود و در پیچ ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد.این ماشین از سیستم اخیر داینامجیک بهره گیری میکند. داینامجیک در واقع ترکیبی از چندین عملکرد از جمله قفل شدن اتوماتیک و الکترونیکی محور عقب، مدیریت عملکرد کشش بدنه،شوک مغناطیسی کمک فنرها.

 

با شاسی که آیرودینامیک بالایی به دنبال دارد، کادیلاک در سر پیچ ها میتواند تعادل خود را حفظ کرده و موجب از دست دادن بازرسی نشود. موضوعی که تعداد زیادی از خودروهای رقیب فاقد آن بوده و یک امتیاز منفی به شمار می‌رود. از این تاثیر مثبتی روی حرکت با سرعت بالای خودرو نخواهد داشت و مشکل ساز هست.

1298338892 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

اما همۀ این عملکرد قوی و مفید برای برنده شدن در این فهرست کافی نیست چرا که بزرگ ترین مشکل این ماشین موتور آن هست. این ماشین از یک موتور ۳٫۶ لیتری توربو دوقولوی ۶ سیلندر بهره گیری میکند که قدرتی برابر با ۴۶۴ اسب بخار ساخت میکند اما نقطه ضعف ان بزرگ بودن موتور، پرسر و صدا بودن و تکان های آن هست.

 

گرچه با بلند کردن صدای استریو می‌توانید از شر صدای آزار دهنده موتور این ماشین خلاص شوید اما متاسفانه همین عملکرد موتور هست که این ماشین را به رده ها بالاتر نبرد.

1037561595 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

رتبه دوم: BMW M3 با پکیج مسابقه ای / برترین M3
در ارزیابی خود از این مدل از BMW سخت گیری خاصی را لحاظ کردیم چرا که موتور این ماشین به قدری قدرت داشت که اصلا متناسب با شاسی آن نبود. فرمان این ماشین آن قدر نرم و روان هست که اصلا حرکت بر روی جاده را احساس نمی‌کنید؛ سیستم انتقال دو کلاچی به کار رفته در این ماشین، راننده را در موقعیت های بحرانی یاری میکند.

318773567 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

این مدل از BMW در واقع یک بار دیگر اهمیت تنظیم درست ماشین را به همگان یادآوری می‌کند؛ ظاهراً BMW توانسته با ظرافت های فنی و ترفندهای ظریفی شاسی F80 را به طرز قابل قبولی مجدداً در M3 قرار دهد. علی رغم این که این مدل از M3 نسبت به مدل نخست آن قدرت بیشتری دارد«۴۴۴ اسب بخار در مقابل ۴۲۵ اسب بخار» در مدل اخیر شاهد این موضوع هستیم که بدون درگیر کردن چرخهای عقب شاهد شتاب گرفتن ماشین هستیم.

 

فنرها ارتجاعی و کمک فنرهای اصلاح شده در این ماشین به سواری راحت با آن بسیار کمک کرده اند چرا که سری M این خودروساز اکثر بر روی عملکرد تمرکز دارد و نه لزوما راحتی رانندگی با ماشین.

974327122 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

فرمان کامپیوتری این ماشین از مدلهای F80 بهتر عمل میکند و می‌توان گفت تا حدی از خصوصیات بینظیر مدل M4 GTS را در این ماشین شاهد هستیم. نقاط کور زیادی که در مدل نخست وجود داشت به حداقل رسیده هست اما برنامه کمک راننده در این ماشین به خوبی کار نمیکند؛ مثل مدلهای بزرگتر سری m مثل M5 و M6،

 

اوضاع فرمان در این ماشین در سه حالت قابل تنظیم شدن هست که در هر سه حالت اصلا احساس سنگینی فرمان به راننده دست نمی‌دهد.هنوز نمی‌دانیم که دو کلاچ اتوماتیک مدل M3 چطور قادرند ظرف ۴٫۳ ثانیه سرعت این ماشین را به ۶۰ مایل بر ساعت برسانند چرا که این رکورد با رکورد کندترین ماشین این فهرست تفاوت قابل ملاخظه ای دارد

 

و حتی از F80 نیز که قبلا تست کرده بودیم، بهتر هست. این ماشین در یک چشم به هم زدن در فاصله ۲۵۰ فوتی به سرعت ۱۱۸ مایل بر ساعت می‌رسد و در این قسمت متوجه قدرت موتور باورنکردنی این ماشین میشویم.

930025288 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

جدید ترین مدل از M3 در قالب یک سدان اسپورت به بازار عرضه میشود. صندلی های عقب این ماشین بسیار راحت هست و M3 از یک موتور قدرتمند با چرخهایی که الهام بخش ماشین های GTS هست بهره میبرد و طراحی آن نیز شیک و لوکس هست.این مدل از BMW سالها بود که به دنبال کادیلاک حرکت می‌کرد

 

اما حالا با دیدن مدل اخیر M3 در می یابیم که این ماشین یک مدل لوکس با طراحی داخلی بی نظیر هست که تنه به تنه مرسدس و الفا رومئو می‌زند.

 

رتبه اول: آلفا رومئو Giulia Quadrifoglio / برترین ماشین همه ی فن حریف این فهرست

برای قضاوت در مورد خودروی خودروسازی که ۳۰ سال در سطح بالا مشغول فعالیت هست، اعتبار حرف اول را می‌زند. هر صحبتی که تاکنون در مورد Giulia Quadrifoglio در محافل علاقه مندان به خودرو مطرح می‌شود اکثر در مورد دغدغه های افراد از پیچیدگی های به کار رفته در این ماشین هست.

 

در کمال تعجب ما این مدل از آلفا رومئو هیچ نشانه ای از ضعف از خود در تست های ما بروز نداد و بر خلاف انتظار، تمامی نشانه های یک ماشین برنده را در این رقابت از خود نشان داد.

709137385 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

Giulia Quadrifoglio ماشینی برای تمامی ذائقه ها و در تمامی اساس ها می‌توان آن را در رتبه اول قرار داد. با این که هر ماشینی در یکی از بخش ها برترین هست اما جیولیا در هر زمین های برترین محسوب میشود. برای مثال از منظر راندن، میتوان گفت که روان ترین ماشین در بین ۴ ماشین موجود در فهرست محسوب می‌شود

 

و فضای داخل کابین آن نیز بسیار آرام و بی صدا هست و با خیال راحت و با تمامی امکانات می‌توان با آن به جاده زد و به مسافرت رفت.اما از منظر طراحی، آلفا رومئو ترجیح داده هست که این ماشین را لوکس طراحی کند و وقتی اوضاع آن را به حالت مسابقه ای تغییر میدهیم، عمده شبیه سدان های مسابقه ای نیست

 

و در این مورد، سه رقیب این ماشین از جیولیا پیشی میگیرند.در پیست، آلفا رومئو شباهت هایی با کادیلاک دارد اما از منظر رکورد سرعت از همۀ بهتر هست. گشتاور برداری دیفرانسیل عقب این ماشین، تمامی قدرت موتور راکه ۵۰۵ اسب بخار میباشد، به چرخ های عقب منتقل می‌کند و به برترین نحو از آن بهره گیری میکند.

 

در واقع، آلفا رومئو نمیخواهد ماشینی سنگین و قوی به نظر برسد بلکه همواره سعی داشته تا جیولیا را بعنوان ماشینی سریع در اذهان معرفی کند.وقتی صحبت از سرعت این ماشین می‌کنیم، بد نیست به نرخ واکنش بی نظیر فرمان این ماشین که ۱۱٫۸ به ۱ هست نیز اشاره نماییم که با ضریب چرخش ۲٫۳ این فرمان قفل میشود.

 

فرمن الکترونیکی این ماشین به سبکی فرمانی هست که در ماشنی های فراری دیده می‌شود و دقت آن نیز به همان دقت ماشین های فراری هست و این قابلیت به راننده این حس راه میدهد که گویی این ماشین هیچ وزنی ندارد. این ماشین با تایرهای پیرلی پی زیرو کورسا ۶۰ تجهیز شده هست؛ قابلیت عبور از پیچ ها با این ماشین خیره کننده هست به طوری که به سادگی BMW را پشت سر می‌گذارد.

 

اعداد را فراموش کنید چرا که رانندگی با این ماشین چه در مسیر مستقیم چه در پیچ ها و چه در پیست مسابقه به طرز باورنکردنی حیرت انگیز و لذتبخش هست.مهندس سابق شرکت فراری یعنی روبرتو فدلی اکنون رییس بخش فنی آلفا رومئو می باشد و Giulia Quadrifoglio از تجربیات این مهندس با تجربه بهره گیری بسیار کرده هست.

 

این ماشین ۵ سرنشین در واقع همان توانایی هایی را دارد که در جدید ترین مدلهای فراری آنها را میبینیم و می‌توانید با آن تمامی خواسته ها و آرزوهای خود در رانندگی را برآورده کنید. از این حیث، جیولیا بسیار شبیه فراری های گرانقیمت موجود در بازار هست.

1783212488 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

تاکنون در مورد موتور این ماشین صحبتی نکرده ایم. موتور ۲٫۹ لیتری شش سیلندر این ماشین قدرتی معادل ۵۰۵ اسب بخار دارد که یک مشابه بینظیر در این کلاس محسوب میشود. بی نظیر بودن موتور به دلیل ۶ سیلندر بودن آن نیست بلکه به دلیل تنظیم وپیکربندی بینظیر موتور هست که به طور هوشمندانه ای طراحی شده هست.

 

در مقام مقایسه می‌توان آن را با فراری کالیفرنیا T قیاس کرد که یک ماشین ۸ سیلندر با همین قدرت هست.دور موتور ۹۰۰ برای این ماشین نرمال محسوب میشود و دور موتور ۶۵۰۰ rpm نیز محدوده قرمز این ماشین به حساب می‌آید؛ با دقت به همۀ این موارد، موتور این ماشین بدون کوچکترین سروصدایی کار میکند که در بین ماشین های شش سیلندر بی سابقه هست.

 

این شاید برترین شش سیلندر آلفا رومنو باشد که آلفا رومنو پس از مدلهای قدیمی بوسو پس از سی سال به بازار عرضه کرده هست.طبق استانداردهای جهانی، این موتور قدرتمند کمی تکان و لگ دارد و از این بابت جای تعجبی وجود ندارد چرا که این موتور همان نیرویی را ساخت می‌کند که یک موتور ۸ سیلندر توربو دوقلو برای مرسدس ایجاد می نماید؛

 

جیولیا به خوبی میداند که واکنش های توربو منجر به تسریع عملکرد موتور میشود بنابراین از چند ترفند برای خنک نگه داشتن موتور در این اساس بهره گیری کرده هست که مهم ترین و دیدنی ترین آنها این هست که شش دنده اول کوتاه تر از شش دنده اول ماشینی مثل مزدا میاتا هست.

 

ترفند دیگری که در این اساس به کار رفته هست، بهره گیری از دو اگزوز مجزا هست که هر یک به طور جداگانه به سیلندر وصل میباشند که منجر به این می‌شود که این شش سیلندر قدرتمند اکثر شبیه ماشین هایی شود که گویی دو موتور قوی سه سیلندر در آنها تعبیه شده هست.سروصدای موتور با افزایش سرعت و دور موتور اکثر نمیشود و همان صدایی که در دور موتور ۳۰۰۰ از موتور می‌شنوید، همان را در دور موتور ۵۰۰۰ نیز از موتور خواهید شنید.

 

 به گزارش پارس ناز در حالت stop and go و در مکان های شلوغ و ترافیک، موتور به طور اتوماتیک خاموش می‌شود که شاید این مورد بزرگ ترین ایراد از دید بعضی منتقدین باشد چرا که روان بودن سواری با این ماشین در این حالت زیر سوال میرود. برای غلبه بر این مشکل دو راه وجود دارد اول این که از سیستم by-wire بهره گیری شود چرا که این سیستم

 

در واکنش هایش به توقف ماشین خطی عمل نمی‌کند و با گرفتن کلاچ در این موقعیت ها قادر خواهید بود تا ماشین را به طور کامل متوقف کنید. مسئولین فیات کرایسلر در مورد سیستم by-wire می‌گویند این سیستم سریعتر از سیستم ABS عمل می‌کند و ماشین را در زمان کمتری متوقف می‌کند.

1995325316 مقایسه خودروهایی که سلطان واقعی جاده ها هستند

یکی از مواردی که ما را نگران می‌کرد این بود که بدون دقت به این مورد و پیچیدگی های خاص این ماشین ایتالیایی مقام اول را به آن دادیم. چرا که چند هفته بعد از تست های ما، متوجه شدیم، یک مدل دیگر از جیولیا در یک ترافیک به واسطه همین سیستم by-wire متوقف شده و باعث شلوغی خیابان شده بود.

 

گرچه اینجور که مشخص هست، این مدل از جیولیا که ما آن را تست کردیم، از اعتبار آلفا رومئو دفاع خواهد کرد اما برای خرید هرگز به اعتبار خودروسازان اعتماد نکنید و با بررسی کامل اقدام به خرید نمایید. اما به نظر می‌رسد در حال حاضر، این ماشین برترین سدان اسپورتی موجود در بازار هست که انتخاب مناسبی برای خرید محسوب می‌شود.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8409 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.