روش کاهش وزن که کمتر کسی از آن مطلع است

مجله عالی ها

روش کاهش وزن که کمتر کسی از آن مطلع است

روش کاهش وزن که کمتر کسی از آن مطلع است ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

528573639 روش کاهش وزن که کمتر کسی از آن مطلع است

روش کاهش وزن که کمتر کسی از آن مطلع است 

برای کاهش وزن میتوان راه های مختلفی را امتحان نمود،اما بعضی از راه ها میباشند که بدون دردسر و زحمت بیشترین تاثیر را در لاغری دارند. کاهش وزن و پس انداز پول عمده با یکدیگر تفاوت ندارند. در شرایطی که برای پس انداز پول باید از هزینه های خود کم کنید، کاهش وزن نیز نیازمند مصرف کالری کمتر هست. اما آن چه بعضی افراد به آن دقت ندارند این هست که کاهش بیش از اندازه کالری های دریافتی می‌تواند روند کاهش وزن را متوقف کند.

 

محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی تقریبا همه ی وقت نتیجه معکوس به همراه دارد. این به علت آن هست که بدن انسان برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد.غذا را میتوان همانند شعله کوچکی در نظر گرفت که برای روشن کردن شومینه از آن بهره گیری می‌کنید. غذا سوخت و ساز شما را روشن می‌کند و امکان کاهش وزن را فراهم میکند.

 

هنگامی که به میزان کافی غذا میخورید، بدن ابتدا از غذا برای سوخت بهره گیری میکند، سپس آن را به چربی تبدیل می‌کند تا بعنوان منبع انرژی مورد بهره گیری قرار بگیرد. اما محدود کردن بیش از اندازه کالری های دریافتی، بدن را وارد حالت گرسنگی می‌کند و تجزیه بافت عضلانی برای حفظ ذخایر انرژی آغاز می‌شود. در نهایت، این شرایط می‌تواند آهنگ سوخت و ساز را کند کرده و کاهش وزن را دشوارتر سازد.

 

افزون بر این، دنبال کردن یک رژیم خوراکی فوق کم کالری دشوار هست. بعنوان مثال، اینکه به میزان کافی صبحانه نخورید، احساس گرسنگی شدید در ادامه روز را به همراه خواهد داشت و امکان پرهیز از مصرف میان وعده های ناسالم یا پرخوری در وعده ناهار را دشوار می سازد.

 

در شرایطی که نیازهای کالری با دقت به سطح فعالیت، اهداف، و جنسیت متفاوت هست، بنابر گزارش موسسه ملی سلامت ایالات امریکا، اکثر زنان باید حداقل ۱,۲۰۰ تا ۱,۵۰۰ کالری در روز مصرف کنند. هنگامی که با ارقامی کمتر از این سر و کار دارید، اجرای عملکردهای بیولوژیکی که ما را سالم نگه می دارند برای بدن دشوار میشود. در ادامه با بعضی نشانه ها که به دریافت ناکافی کالری اشاره دارند، اکثر آشنا می‌شویم.

 

تمام مدت درمورد غذا فکر می‌کنید
آیا نمیتوانید روی انجام فعالیت هایی بعد از ظهری در لیست وظایف هرروز خود متمرکز شوید چون پیوسته درمورد شام رویابافی میکنید؟ این میتواند نشانه ای از مصرف ناکافی غذا باشد. مصرف میان وعده های سالم بین وعده های خوراکی اصلی میتواند به دریافت کالری هرروز کمک کند و به تمرکز روی چیزهای دیگر جز غذا کمک کند. برای رفع گرسنگی و پیشگیری از پرخوری، مصرف مواد خوراکی سرشار از پروتئین به همراه مواد خوراکی حاوی فیبر پیشنهاد میشود.

 

وعده های خوراکی اصلی یا میان وعده های خود را نادیده میگیرید
صبحانه نخوردن «یا تنها نوشیدن قهوه بعنوان صبحانه» و گرسنگی کشیدن تا ناهار عامل کلیدی در کاهش وزن محسوب نمی‌شود. شما باید بر میزان کالری دریافتی خود به منظور کاهش وزن نظارت داشته باشید، اما از نظر روانی اگر دریافت کالری را بیش از اندازه محدود سازید، به طور مداوم احساس محرومیت خواهید کرد. و این شرایطی هست که احتمال شکستن رژیم خوراکی و پرخوری را افزایش میدهد.

 

اگر به غذا خوردن نسبتا منظم عادت داشته اید، دنبال کردن یک رژیم خوراکی که شما را تنها به سه وعده خوراکی کوچک در روز محدود میکند، موجب می‌شود تا با هوس مصرف مواد خوراکی اکثر درگیر باشید. برای باقی ماندن در مسیر کسب اهداف کاهش وزن خود باید سه وعده خوراکی اصلی و دو میان وعده را برنامه ریزی کنید، و به منابع کالری سالم مثل محصولات تازه، گوشت بدون چربی، چربی های سالم و غلات کامل متکی باشید.

 

در دوره های قاعدگی شما اختلال ایجاد شده هست
اگر با آهنگی سالم روند کاهش وزن را دنبال نمایید، نباید تغییراتی خاص در چرخه های قاعدگی خود را شاهد باشید. اما اگر به میزان کافی کالری مصرف نکنید این شرایط می‌تواند موجب قاعدگی های نامنظم شود و حتی ممکن هست از وقوع انها جلوگیری کند زیرا بدن از چربی کافی برای ساخت هورمونهای جنسی که محرک چرخه قاعدگی میباشند، برخوردار نیست.

 

سردردهای شدید را تجربه میکنید
مغز برای فعالیت خود به گلوکز موجود در خون متکی هست و گلوکز خون از کربوهیدارت هایی که مصرف می‌کنید، سرچشمه میگیرد. محدود کردن بیش از اندازه مصرف کالری ها و کربوهیدارت ها مغز را تشنه انرژی میکند. احساس لرزش، سرگیجه، و سبکی سر یا تجربه سردردهای بی علت میتواند نشانه هایی از مصرف ناکافی غذا و افت بیش از اندازه قند خون باشند.

 

تنها کافی هست کالری ها و کربوهیدارت های بیشتری به رژیم خوراکی خود اضافه کنید تا از سردرد پیشگیری کرده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

فکر کار کردن موجب می‌شود تا به خوابیدن فکر کنید
اینکه فکر کردن درمورد انجام کاری موجب می‌شود تا به خواب خوابیدن فکر کنید، ممکن هست نشانه ای از این باشد که به اندازه کافی کالری دریافت نمیکنید. هنگامی که به اندازه کافی انرژی مصرف نمیکنید، تمام مدت با احساس خستگی درگیر خواهید بود که محرک خوبی برای خواب هست.

 

بی نظیر تحریک پذیر شده اید
اگر پیش از خوردن شام بیش از اندازه صبر کرده اید، می‌دانید با حس ناخوشایند گرسنگی آشنا هستید. گرسنگی کشیدن بیش از اندازه می‌تواند شما را عصبانی کند که ترکیبی ناخوشایند محسوب می‌شود. شرایطی نمونه هنگامی که کالری های دریافتی را بیش از اندازه محدود می‌کنید، رخ می‌دهد.

 

در حقیقت، بعضی پژوهش ها نشان داده اند که رژیم های خوراکی سخت با رفتار عصبانی‌تر مرتبط میباشند. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید باید به میزانی کالری های دریافتی را کاهش دهید که موجب لاغری شما شود و نه اینکه خلق و خوی شما را تغییر دهد.

 

وعده های خوراکی رضایت شما را جلب نمی‌کنند
محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام میتواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرده و به مصرف غذای اکثر تمایل داشته باشید. اما اگر به همراه سالاد از غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین بدون چربی به میزان کافی بهره گیری کنید، احتمال کمتری خواهد داشت تا تمایلی به مصرف دسر نیز داشته باشید.

 

افزون بر این، مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم میکنید. بازرسی اندازه وعده خوراکی به معنای وعده های خوراکی کوچک نیست، بلکه به معنای دقت اکثر به مواد خوراکی سالم و کاهش مصرف مواد خوراکی ناسالم هست.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8411 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.