این مواد غذایی را نخورید بهتر است

مجله عالی ها

این مواد غذایی را نخورید بهتر است

این مواد غذایی را نخورید بهتر است ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

945027582 این مواد غذایی را نخورید بهتر است

این مواد غذایی را نخورید بهتر است 

تعداد زیادی از مواد غذایی میباشند که خوردن انها هیچگونه سودی برای بدن ندارد و از طرفی ممکن هست به ضرر سلامت بدن نیز باشند. هرکدام از ما در شروع سال اخیر تصمیم هایی را می‌گیریم. یکی از این تصمیم های مشترک، داشتن اندامی متناسب توام با سلامتی روحی و جسمانی هست.

 

اما لازمه این اهداف، تغذیه سالم هست و باید دقت داشت همه ی غذا های به ظاهر سالم، ممکن هست درواقع سالم نباشند. تعداد زیادی از این غذاها حاوی قند، چربی، کربوهیدرات و افزودنی های مخفی زیادی هست پس بیایید نگاه مختصری به این غذاها بیندازیم و در کاربرد آنها احتیاط بیشتری کنیم.

 

ماست طعم دار

ماست بعنوان ماده خوراکی سالم و کاربردی برای سیستم گوارشی، به کار میرود اما باید دقت داشت ماست هایی با عنوان «طعم دار» حاوی قند چندان هست.

 

مکمل های پروتیینه

بنابر گفته بعضی متخصصین، مصرف Protein Bar یا همان مکمل های پروتیینه، به علت خاصیت سیرکنندگی، برای افراد دارای رژیم لاغری، آزاد هست و برای ورزشکاران حرفه ای تا حدی مناسب بوده چرا که غنی از کالری قند و چربی هست اما برای افراد معمولی آزاد نیست.

 

غذا های کنسروی

غذا های کنسروی خصوصا سوپ ها، به نظر سالم و اقتصادی می‌آیند، اما سوپ های آماده حاوی نگهدارنده و نمک فراوان بوده و در نتیجه ارزش خوراکی پایینی دارند.

 

غذا های منجمد

غذا های منجمد شاید از نظر زمان، به صرفه باشند، اما از نظر نمک و نگهدارنده های خوراکی برای سلامتی، زیان آور میباشند.

 

آبمیوه ها

تعداد زیادی از شرکت های آبمیوه سازی، ادعای ساخت آبمیوه های طبیعی و سالم از میوه ها را می‌کنند. شاید این ادعا در همه ی موارد دروغ نباشد، اما غالبا آبمیوه های صنعتی غنی از قند و نگهدارنده میباشند و برای افراد با هدف کاهش وزن گزینه مناسبی نخواهدبود.

 

اسنک های کم کالری

میان وعده های کم کالری و در عین حال خوشمزه، مانند انواع کیک و بیسکویت، شیرینی و شکلات گرچه از نوع کم کالری، ادعای تعداد زیادی از تولیدکنندگان در صنف غذا هست. شاید این ادعا دور از ذهن باشد اما حقیقت دارد، چون از نظر اندازه و کالری «بهره گیری از شیرین کننده های مصنوعی»، کوچکتر و گرچه زیان آور برای سلامتی، تبدیل شده اند.

 

برگرهای گیاهی

شاید در نظر شما برگرهای گیاهی کم کالری باشند اما با نگاه به برچسب خوراکی و مقایسه همبرگر و برگر گیاهی متوجه خواهیدشد که از نظر کالری در یک سطح میباشند.

 

آب گازدار

 به گزارش عالی ها نوشیدنی های حاوی آب گازدار دارای شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام میباشند که برای سلامتی زیان آور بوده، پس بهتر هست به جای آب گازدار از آب معمولی بهره گیری کرد.نوشیدن آب گازدار به افرادی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارند، پیشنهاد نمی‌شود چرا که نوشیدنی های گازدار معده را تحریک

 

و مشکلات آن را دوچندان میکند. علی رغم این که آب گازدار برای رفع عطش پیشنهاد میشود اما اغلب دندانپزشکان، اسیدی بودن دندان ها را از جمله ضررها آب های گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن میباشند. آب گازدار برای کودکان زیر پنج سال زیان آور هست.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8568 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.