علایم کمبود امگا 3 در بدن و عواقب آن

مجله عالی ها

علایم کمبود امگا 3 در بدن و عواقب آن

علایم کمبود امگا ۳ در بدن و عواقب آن ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

474199436 علایم کمبود امگا 3 در بدن و عواقب آن

علایم کمبود امگا ۳ در بدن و عواقب آن 

امگا ۳ یک نوع مولکول چربی خوب می باشد که وجود آن برای بدن بسیار حائز اهمیت هست. ماهی منبع اصلی و خوب امگا ۳ هست.چربی های امگا ۳ برای سلامت و تندرستی ما ضروری میباشند. اما تحقیقات جدید نشان داده تعداد زیادی از افراد، مخصوصا خانم ها دچار کمبود امگا ۳ میباشند و همین باعث میشود بعضی علائم تحریک کننده مثل بدخوابی و خشکی پوست در انها بروز کند، اضافه بر این خطر ابتلا به مریضی های قلبی نیز در این افراد افزایش می یابد.

 

اما نگران نباشید.در تعداد زیادی از موارد، این کمبود را می‌توان با تغییراتی ساده در رژیم خوراکی و سبک زندگی از بین برد. در ادامه نشانه هایی را می آوریم که در صورت دیدن انها متوجه کمبود امگا ۳ در خود میشویم:

 

۱- خشکی پوست
یکی از رازهای داشتن پوستی سالم و هیدراته، چربی های امگا ۳ میباشند که به صورت طبیعی در ساختار دیواره سلول ها پیدا می‌شود. هرچه کمبود امگا ۳ اکثر باشد، خشکی پوست نیز شدیدتر خواهد بود. امگا ۳ همین طور به پوست کمک میکند مواد مغذی سالم را جذب کند و مواد اضافی که زیان آور میباشند را خارج کند، در نتیجه پوستی با ظاهری سالم و درخشان خواهید داشت.

 

۲- موی بی جان
همان امگا ۳ که در سلول های پوستتان پیدا میشود، در فولیکول های مو نیز وجود دارد. وجود امگا ۳ در فولیکول مو آن را تبدیل به ماده مغذی بسیار مهمی برای درخشندگی مو کرده هست. چربی های امگا ۳ مو را تغذیه می‌کنند، ضخامت مو را حمایت میکنند و همین طور التهاب پوست کف سر را کاهش میدهند «التهاب پوست کفِ سر باعث ریزش مو می‌شود».

 

۳- ناخن های شکننده
ناخن های نرم، پوسته پوسته شده و شکننده همگی نشانه های خارجی میباشند که میگویند چیزی در بدنتان درست کار نمیکند. این مشکل میتواند کمبود امگا ۳ باشد. تعداد زیادی از تحقیقات نشان داده اند که امگا ۳ موجود در منابع حیوانی مثل روغن ماهی بسیار ساده تر از منابع گیاهی جذب بدن میشوند. بنابراین وارد کردن ماهی های چرب به برنامه خوراکی می‌تواند یکی از برترین راهکارها باشد.

 

۴- بی خوابی
یک تحقیق در دانشگاه آکسفورد نشان داد، افرادی که سطح بالای امگا ۳ دارند خواب با کیفیت تری را تجربه میکنند. با این حال من همه ی وقت به افراد پیشنهاد میکنم، مکمل امگا ۳ خود را صبح ها بهره گیری کنند نه شب ها. چون خوردن امگا ۳ نزدیک به ساعت خواب می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.

 

۵- ضعف تمرکز
اگر مقدار زیادی ماهی چرب نخورید یا مکمل امگا ۳ دریافت نکنید، احتمال این که دچار ضعف در تمرکز بشوید بالا میرود. تعداد زیادی از افراد بعد از این که از میزان دریافت هرروز امگا ۳ خود مطمئن می‌شوند، پیشرفت قابل توجهی در سطح تمرکز خود تجربه میکنند.

 

۶- خستگی
مرتب احساس خستگی داشتن میتواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما شکی نیست که کمبود امگا ۳ یکی از این عوامل هست. بر زمینه تحقیقات دانشکده پزشکی مریلند، خستگی یکی از نشانه های شایع کمبود اساسی امگا ۳ هست. بنابراین تقویت برنامه خوراکی خود با روغن های چرب می‌تواند به افزایش سطح انرژی تان کمک کند.

 

۷- درد مفاصل
 به گزارش عالی ها اسید چرب های امگا ۳ که در روغن ماهی وجود دارد از عوامل قدرتمند کاهش التهاب میباشند، به همین علت امگا ۳ برای افرادی که مشکل درد مفاصل دارند بسیار با اهمیت هست. دریافت امگا ۳ به اندازه کافی می‌تواند فرآیند از بین رفتن بافت و مفاصل را متوقف کند.

 

 

بیوگرافی نویسنده

سلام خدمت بازدیدکنندگان وبسایت عالی ها / تاده هستم متولد 1370 مدیر عالی ها و امیدوارم از مطالبی که میزارم لذت برده باشید.

مشاهده تمامی 8568 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.